H φράση μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα αναλύεται στις παρακάτω γραμμές

Αρχικά θα πρέπει να δούμε τι ακριβώς μας ζήτησαν οι δανειστές και ποια πράγματα δεν μπόρεσαν να δεχθούν τα μέλη της Ελληνικής Κυβέρνησης.

 

Η πρόταση των Θεσμών αποτελείται από δύο κείμενα. Το πρώτο με τίτλο «Δεσμεύσεις Πολιτικής» (GREECE – POLICY COMMITMENTS) αριθμεί μόλις 5 σελίδες, ενώ το δεύτερο έγγραφο πρόκειται για πίνακα προαπαιτούμενων ενεργειών (Prior Actions) και αριθμεί 7 σελίδες.

Στον τομέα του ΦΠΑ οι δανειστές ζητούν επιπλέον έσοδα 1% του ΑΕΠ (1,8 δισ. ευρώ) σε ετήσια βάση. Προτείνουν βασικό συντελεστή 23% και μειωμένο συντελεστή 11% για τρόφιμα, φάρμακα και ξενοδοχεία και κατάργηση του μειωμένου συντελεστή για τα νησιά με παράλληλο εξορθολογισμό των εξαιρέσεων

 

Μέτρα 3 δισ. Ευρώ

 

Στα δημοσιονομικά ζητούν μέτρα 1,66% του ΑΕΠ (3 δισ. ευρώ) για να πιαστεί ο νέος στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους 1% του ΑΕΠ το 2015 (από 3% του ΑΕΠ που προέβλεπε το μνημόνιο).

 

Δέχονται πρωτογενή πλεονάσματα 1% του ΑΕΠ το 2015, 2% το 2016, 3% το 2017 και 3,5% του ΑΕΠ το 2018.

 

Στο νέο κείμενο ζητείται πλήρης εφαρμογή των ασφαλιστικών νόμων του 2010 και του 2012.

 

Παράλληλα ζητούν «περαιτέρω άμεσα βήματα για τη βελτίωση του συνταξιοδοτικού συστήματος» ετήσιας απόδοσης 1% του ΑΕΠ (1,8 δισ. ευρώ).

 

Συγκεκριμένα προτείνουν:

 

-Σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ (“phasing out non-pension solidarity grant”).

 

-Aύξηση της συμμετοχής των συνταξιούχων στη δαπάνη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

 

-Σημαντική αυστηροποίηση κανόνων για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.

 

-Νομοθέτηση τον Σεπτέμβριο για την ενοποίηση Ταμείων και τη δημιουργία ενός νέου συστήματος που θα συνδέει στενότερα τις εισφορές με τις παροχές..

 

Το κείμενο αναφέρει ότι οι ελληνικές αρχές θα υιοθετήσουν σχέδιο για ένα Ενιαίο Μισθολόγιο, με βάση τους συμφωνημένους στόχους, συμπεριλαμβανομένης της «αποσυμπίεσης» της κατανομής των μισθολογικών κλιμακίων «και προς τις δύο κατευθύνσεις».

 

Επομένως καθίσταται σαφές ότι εκτός από αυξήσεις μισθών για υπαλλήλους με τα κατάλληλα προσόντα οι τρεις θεσμοί ζητούν και μειώσεις μισθών στο πλαίσιο του νέου μισθολογίου.

 

Εργασιακά

 

Στα εργασιακά ζητείται η έναρξη μιας διαδικασίας διαβούλευσης, ανάλογης με αυτή που έγινε για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού το 2013, με στόχο αυτή τη φορά την αναθεώρηση των θεσμικών πλαισίων (μεταξύ άλλων) για τις ομαδικές απολύσεις και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται στην Ευρώπη.

 

Οι όποιες αλλαγές θα μπορούν να υιοθετηθούν μόνο σε συμφωνία με ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ.

 

Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας ζητείται εκ νέου άνοιγμα των επαγγελμάτων και απελευθέρωση υπηρεσιών με πλήρη εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.

 

Οι δανειστές ζητούν επίσης σχέδιο για την πλήρη αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών του Δημοσίου, τις επιστροφές φόρων και την ικανοποίηση των αιτήσεων για συνταξιοδότηση ως το τέλος του 2016.

 

Κούρεμα Τώρα

Η μόνη λύση για να μπορέσουμε να πάρουμε μια ανάσα είναι να κουρευτεί το χρέος μας.

 

Να γιατί:

Με βάση έγγραφο του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, που κατατέθηκε το Φεβρουάριο του 2014 στη Βουλή ως απάντηση σε ερώτηση βουλευτού, τα χρεολύσια και οι τόκοι του δημοσίου χρέους, ως το έτος 2030, εκτιμώνται ως εξής (σε δισ. ευρώ):
Έτος 2015: χρεολύσια 16,018 – τόκοι 5,878
Έτος 2016: χρεολύσια 7,075 – τόκοι 6,028
Έτος 2017: χρεολύσια 7,480 – τόκοι 6,405
Έτος 2018: χρεολύσια 4,672 – τόκοι 6,590
Έτος 2019: χρεολύσια 9,949 – τόκοι 6,622
Έτος 2020: χρεολύσια 7,052 – τόκοι 6,360
Έτος 2021: χρεολύσια 7,169 – τόκοι 10,956
Έτος 2022: χρεολύσια 8,873 – τόκοι 24,489
Έτος 2023: χρεολύσια 11,186 – τόκοι 17,551
Έτος 2024: χρεολύσια 10,864 – τόκοι 13,641
Έτος 2025: χρεολύσια 8,795 – τόκοι 9,030
Έτος 2026: χρεολύσια 8,569 – τόκοι 8,642
Έτος 2027: χρεολύσια 8,453 – τόκοι 8,215
Έτος 2028: χρεολύσια 8,060 – τόκοι 7,779
Έτος 2029: χρεολύσια 7,308 – τόκοι 7,290
Έτος 2030: χρεολύσια 7,329 – τόκοι 6,853

 

Στα ποσά αυτά, δεν περιλαμβάνονται τα έντοκα γραμμάτια, τα οποία τώρα ανέρχονται περίπου σε 14,5 δισ. και τα οποία αναχρηματοδοτούνται κάθε τόσο από τις ελληνικές τράπεζες, αφαιρώντας υπέρ-πολύτιμη ρευστότητα από την πραγματική οικονομία και τα οποία αναμένεται να αυξηθούν κατά το επόμενο διάστημα.

Επίσης, δε συμπεριλαμβάνεται το δάνειο των 3,0 δισ. ευρώ από τη διάθεση 5ετών ομολόγων με επιτόκιο 4,95% τον Απρίλιο του 2014 (το δάνειο αυτό επιβαρύνει κατά 250 εκατ. ευρώ την ετήσια δαπάνη τόκων και αυξάνει τα χρεολύσια του 2019 κατά 3,0 δισ. ευρώ).

 

Kelda.gr